Майстер-клас
для
вихователів
«Приклад асоціативного
малюнка для запам’ятовування вірша чи літературного твору за допомогою
технології «Мнемотехніка»Г.Чепурного
Мета: спрямування підвищення
професійної майстерності на сукупність прийомів і способів, що полегшують
запам'ятовування і збільшують обсяг пам'яті шляхом утворення штучних асоціацій
через відображення у технології
мнемотехніка.
Тема: « Мнемотехніка: розучуємо скоромовки,
вірші»
-
Сьогодні я запропоную вам як можна зацікавити вихованців і полегшити
роботу з літературними творами застосовуючи прийоми мнемотехніки. Пропоную
приклади мнемотаблиць з скоромовками на автоматизацію складних для опанування
дітьми звуків.
-Доброго ранку усім вам і доброго дня!
Бажаємо всім вам здоров’я й добра.
Хай ваші очки загораються!
Хай ваші личка посміхаються!
А день новий наш починається!
І. Прошу вашу уваги на дошку. Нам прийшло надзвичайне
повідомлення. Воно закодовано. На картинках заховалась скоромовка.
-
Давайте усі разом уважно розглянемо таблицю і картинки, які на ній зображені.
Повторюємо 2-3 рази назви предметів, зображених на таблиці.
-
Педагог промовляє повільно скоромовку,
вказуючи на відповідні картинки. Повторює, ще кілька раз, прискорюючи темп
вимовляння скоромовки.
-
А тепер пограємо в гру «Я почну, а ти
продовжуй» (педагог по черзі з дитиною відтворює частину тексту, що відповідає
ряду картинок, повторюють декілька раз. Потім виконують те саме з іншою
частиною тексту)
-
А тепер спробуй відтворити текст,
користуючись мнемотаблицею (дитина самостійно відтворює текст)
-
Пропоную іншим дітям, за бажанням повторити скоромовку.
-
А тепер пограємо в гру Задом наперед»(
користуючись мнемотаблицею, починаючи з останньої картинки відтворити текст,
який у кінцевому підсумку матиме той –же самий зміст, що й початковий варіант.
Час відпочити - фізхвилинка.
ІІ. А чи любите ви
вірші? А що легше, слухати читання вірша, чи самому читати вірш. Зараз ми
спробуємо легко і швидко вивчити вірш, а допоможуть нам мнемотаблиці.
-
Педагог виразно читає вірш.
-
Наступне читання вірша з опорою на
мнемотаблиці ( повільне читання з розгляданням картинок)
-
Педагог коментує кожен малюнок в таблиці.
-
Дорослий ставить запитання зі змісту вірша,
допомагаючи дітям усвідомити основну думку твору.
-
Діти, а чи всі слова в творі вам зрозумілі?
( пояснення слів в доступній для дітей формі)
-
Педагог читає окремо кожен рядок твору,
дитина показує ряд відповідних картинок.
-
Гра «Навпаки»(дитина читає вірш, педагог
супроводжує читання показом ряду картинок)
-
Педагог читає окремо кожен рядок вірша.
Дитина повторює з опорою на мнемотаблиці.
-
Дитина самостійно читає вірш з опорю на
мнемотаблиці.
Отже, працювати з такими таблицями дуже зручно, діти із задоволенням
запам’ятовують тексти творів. Головне не складність скоромовки чи вірша, а
систематичність роботи і позитивне налаштування педагога й дитини на занятті.
Комментариев нет:
Отправить комментарий