пятница, 30 марта 2018 г.


Майстер-клас

для вихователів
«Приклад асоціативного малюнка для запам’ятовування вірша чи літературного твору за допомогою технології «Мнемотехніка»Г.Чепурного
                                                                                       
Мета: спрямування підвищення професійної майстерності на  сукупність прийомів і способів, що полегшують запам'ятовування і збільшують обсяг пам'яті шляхом утворення штучних асоціацій через відображення  у технології мнемотехніка.
Тема: « Мнемотехніка: розучуємо скоромовки, вірші»


-         Сьогодні я запропоную вам як  можна зацікавити вихованців і полегшити роботу з літературними творами застосовуючи прийоми мнемотехніки. Пропоную приклади мнемотаблиць з скоромовками на автоматизацію складних для опанування дітьми звуків.
-Доброго ранку усім вам і доброго дня!
Бажаємо всім вам здоровя й добра.
Хай ваші очки загораються!
Хай ваші личка посміхаються!
     А день новий наш починається!

І. Прошу вашу уваги на дошку. Нам прийшло надзвичайне повідомлення. Воно закодовано. На картинках заховалась скоромовка.

-         Давайте усі разом уважно розглянемо  таблицю і картинки, які на ній зображені. Повторюємо 2-3 рази назви предметів, зображених на таблиці.
-         Педагог промовляє повільно скоромовку, вказуючи на відповідні картинки. Повторює, ще кілька раз, прискорюючи темп вимовляння скоромовки.
-         А тепер пограємо в гру «Я почну, а ти продовжуй» (педагог по черзі з дитиною відтворює частину тексту, що відповідає ряду картинок, повторюють декілька раз. Потім виконують те саме з іншою частиною тексту)
-         А тепер спробуй відтворити текст, користуючись мнемотаблицею (дитина самостійно відтворює текст)
-         Пропоную іншим дітям, за бажанням  повторити скоромовку.
-         А тепер пограємо в гру Задом наперед»( користуючись мнемотаблицею, починаючи з останньої картинки відтворити текст, який у кінцевому підсумку матиме той –же самий зміст, що й початковий варіант.

Час відпочити  - фізхвилинка.

ІІ. А чи любите ви вірші? А що легше, слухати читання вірша, чи самому читати вірш. Зараз ми спробуємо легко і швидко вивчити вірш, а допоможуть нам мнемотаблиці.
-         Педагог виразно читає вірш.
-         Наступне читання вірша з опорою на мнемотаблиці ( повільне читання з розгляданням картинок)
-         Педагог коментує кожен малюнок в таблиці.
-         Дорослий ставить запитання зі змісту вірша, допомагаючи дітям усвідомити основну думку твору.
-         Діти, а чи всі слова в творі вам зрозумілі? ( пояснення слів в доступній для дітей формі)
-         Педагог читає окремо кожен рядок твору, дитина показує ряд відповідних картинок.
-         Гра «Навпаки»(дитина читає вірш, педагог супроводжує читання показом ряду картинок)
-         Педагог читає окремо кожен рядок вірша. Дитина повторює з опорою на мнемотаблиці.
-         Дитина самостійно читає вірш з опорю на мнемотаблиці.

Отже, працювати з такими таблицями дуже зручно, діти із задоволенням запам’ятовують тексти творів. Головне не складність скоромовки чи вірша, а систематичність роботи і позитивне налаштування педагога й дитини на занятті.

Комментариев нет:

Отправить комментарий