Що
ж таке сучасна мнемотехніка?
Це можливість
накопичувати в пам'яті велику кількість точної інформації. Це економія часу при
запам'ятовуванні - процес запам'ятовування повністю контролюється. Це
збереження запам`ятованих відомостей в пам'яті - те, що ви запам'ятали, вам
більше не доведеться вчити заново. Це потужна тренування уваги і мислення. Це
реальний шанс швидко освоїти кілька нових спеціальностей та стати професіоналом
у своїй області. Це можливість користуватися інформацією: людина може
застосовувати знання тільки тоді, коли вони знаходяться в голові. Це просто
відмінна гімнастика для мозку.
Головний інструмент нашого розуму - це
пам’ять. Пам’ять – це зв’язок минулого із сьогоденням і майбутнім, процес
збереження минулого досвіду, що дає можливість його повторного використання.
Для того, щоб пам’ять не підводила нас у найважливіші миті життя, потрібно
постійно тренувати її.
Методів для розвитку і ефективного
використання пам’яті існує безліч.
Зупинимося на найцікавішому з них -
мнемотехніці. На діток в дошкільному віці обрушується величезний потік
інформації, який вкрай складно подужати, особливо не вміючи читати і писати.
Мнемотехніка покликана допомагати в цьому.
Мнемотехніка це свого роду
схеми в основі яких лежать асоціації, що допомагають запам’ятовувати
і відтворювати інформацію. Останнім часом в дошкільних установах прийомами
мнемотехніки користуються дуже активно і не тільки для роботи зі звичайними
дітьми, а й для корекції стану у малюків з відставанням у розвитку.
У дітей у віці 4-6 років словниковий запас досить великий,
але користуватися ним і вживати слова у вірній формі вони ще не вміють. Від
цього виникають проблеми з мовленням, наприклад, дитина може заїкатись.
Намагаючись, щось розповісти нам, дитина просто не може знайти слів, або робить
це дуже незрозуміло і безладно, перескакуючи в оповіданні з місця на місце. У
цих випадках і приходить на допомогу мнемотехніка. Принципи її дії
грунтуються на тому, що у дошкільнят дуже розвинена зорова пам’ять і образне
мислення. Найбільш наочний приклад даної техніки це картинка на шафці в
дитячому саду. Запам’ятовуючи її, дитина з легкістю візьме саме свій
рушник на вішалці, над якою розташована та сама картинка. В основному
мнемотехніка це використання спеціальних карток і схем. Цілі використання
можуть бути різні.
Основні
прийоми мнемотехніки дітям 3 -6 років:
Дитині показують картку, на якій
зображено кілька предметів і вона має вигадати про них розповідь - цей
спосіб використовується для розвитку уяви. Для розвитку пам’яті дітям
пропонують вивчити вірш за картками, на яких кожному рядку вірша відповідає
своє зображення. Для тренування логічного мислення малюкові дають картки і
пропонують розподілити їх за групами.
Наприклад,
картки з професіями і предметами, якими користуються їх представники,
наприклад стопка - продавець: ваги, каса, продукти.
Якщо дитина
добре працює за готовими картками, слід запропонувати позайматися навпаки, дати
розповідь і нехай дитина сама намалює для неї картинки. При роботі з цією
технікою необхідно дотримуватися певних правил.
Правила при
роботі з мнемотехнікою:
-
Заняття мають проходити за принципом - від простого до складного починаючи від
мнемоквадратів і поступово переходити до мнемоланцюгів.
-
Таблиці і схемимають бути кольоровими, так дитині буде
веселіше і легше.
-
На одній схемі або таблиці число квадратів не повинно
перевищувати дев’ять, так як це гранично допустимий обсяг для дошкільника.
-
Не застосовувати понад дві мнемосхеми в день, а
повторний розгляд можливий тільки за бажанням дитини.
-
Необхідно, щоб щодня таблиці і схеми були різні за
тематикою, в перший день на тему казок, у другій на музичну тему, в третій на
математичну і так далі.
Працювати за
таким принципом потрібно не тільки в дитячому саду, вкрай важливо щоб батьки
брали активну участь в навчанні дитини.
Мнемотехника
вдома
Як можна
застосувати принципи мнемотехники в домашніх умовах? Та дуже просто. Запропонуйте намалювати
дитині схеми - малюнки про те, як
пройшов день. Час від часу давайте картинки і нехай малюк самостійно
складе вам розповідь. Ви можете дати картинку з відомої вам обом книжки і
запропонувати малюкові придумати свій, відмінний від оригіналу фінал.
Регулярне
застосування даної техніки допоможе дитині збагатити свій словниковий запас,
навчить вибудовувати грамотні, логічні ланцюжки. Ця техніка дуже корисна і при
підготовці дітей до школи, адже йдучи в перший клас, дитина вступає в
новий колектив, в якому грамотна і зрозуміла мова допоможе знайти нових друзів і
комфортно почувати себе в будь-якій обстановці і ситуації.
Комментариев нет:
Отправить комментарий